Anonimowa skrzynka na sygnały

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1741453
  • Do końca roku: 256 dni
  • Do wakacji: 63 dni

Regulamin II Miejskiego Konkursu Informatyczno-Przyrodniczego

REGULAMIN 
II MIEJSKIEGO KONKURSU 
INFORMATYCZNO-PRZYRODNICZEGO (pdf)

 

dla klas I-III - rysunek wykonany w programie Paint

„EKOPOJEMNIK – CZYLI JAK MOŻE WYGLĄDAĆ EKOLOGICZNY KONTENER NA WIELE ODPADÓW”

 

dla klas IV-VI - prezentacja wykonana w programie Power Point lub Open Office „W JAKI SPOSÓB MOŻNA WYKORZYSTAĆ ŚMIECI POCHODZĄCE 

Z NASZYCH DOMÓW” (12-15 slajdów)

 

 

I. ORGANIZATOR

Organizatorem Miejskiego Konkursu Informatyczno-Przyrodniczego dla uczniów szkół podstawowych jest Szkoła Podstawowa Nr 17 w Zabrzu, ul. Korczoka 98, tel./fax 32 2712661, e-mail sp17zabrze@wp.pl

 

II. ADRESAT KONKURSU
W konkursie informatyczno-przyrodniczym mogą uczestniczyć uczniowie szkół podstawowych z Zabrza. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch kategoriach wiekowych: klasy I-III i klasy IV-VI.

III. CELE KONKURSU 

  • Doskonalenie umiejętności informatycznych i różnych technik komputerowych.
  • Popularyzowanie stosowania technologii multimedialnej w pracy twórczej ucznia.
  • Promowanie wśród uczniów pracy na legalnym oprogramowaniu.
  • Promowanie piękna środowiska naturalnego i walorów turystycznych
    i krajoznawczych własnego regionu.
  • Kształtowanie postaw proekologicznych.
  • Rozwój indywidualnych zainteresowań i umiejętności przedstawienia ich
    w ciekawy i interesujący sposób.
  • Kształtowanie wyobraźni.
  • Inspirowanie twórczych postaw uczniów wobec problemów informatycznych.

IV. PRZEDMIOT OCENY KONKURSOWEJ
Komisja złożona z Dyrektora, nauczyciela informatyki i nauczyciela przyrody będzie oceniać wiedzę i umiejętności informatyczne ucznia, wiedzę i sposób zaprezentowania informacji o treściach ekologicznych oraz walory prac konkursowych. Ocenie podlegać będzie:

1. Zawartość merytoryczna – zgodność z tematem konkursu, dobór materiału.

2. Estetyka rysunku i prezentacji – w tym jako dodatkowy atut wykorzystanie własnych elementów wykonanych w dowolnym programie graficznym.

3. Zastosowanie zasad dobrej kompozycji i prezentacji.

4. Ekonomiczność czyli równowaga między ilością treści a ilością slajdów i sposób przekazania informacji.

5. Stopień zaawansowania użytych technik.

Ogółem ocenianej pracy komisja może przyznać 10 punktów.

 

V. STRUKTURA I PRZEBIEG KONKURSU
Konkurs jest organizowany w dwóch etapach:

Etap I – zgłoszenie do konkursu i etap szkolny.

Etap II – finał miejski na terenie SP 17 w Zabrzu


Eliminacje konkursowe w szkole macierzystej na
I etapie przeprowadzi Szkolna Komisja Konkursowa, która wyłania maksymalnie po 6 prac konkursowych z każdej grupy wiekowej.

 

Eliminacje konkursowe na drugim etapie zostaną przeprowadzone przez Komisję Konkursową powołaną przez Dyrektora SP 17 w Zabrzu.

 

I Etap od 5 marca do 27 marca 2013

Aby wziąć udział w konkursie należy wykonać: rysunek wykonany w programie Paint na temat „EKOPOJEMNIK – CZYLI JAK MOŻE WYGLĄDAĆ EKOLOGICZNY KONTENER NA WIELE ODPADÓW” dla klas 1-3 lub prezentację multimedialną przygotowaną w programach: PowerPoint z pakietu Office lub Impress z Open Office na temat „W JAKI SPOSÓB MOŻNA WYKORZYSTAĆ ŚMIECI POCHODZĄCE
Z NASZYCH DOMÓW” dla klas 4-6.

Etap pierwszy kończy się wyborem najlepszych prac w szkole (maksymalnie po sześć prac z każdej grupy wiekowej) przez Szkolną Komisje Konkursową i przesłaniu ich na adres Szkoły Podstawowej Nr 17 w Zabrzu ul. Korczoka 98 do dnia 27 marca 2013r.

 

II Etap

Finał odbędzie się w Szkole Podstawowej Nr 17 w Zabrzu w dniach 15-19 kwietnia 2013r.

 

VI. TERMINARZ KONKURSU
Zgłoszenie i eliminacje na I etapie – od 5 marca do 27 marca 2013r.

Przesłanie prac do SP 17 - II etap – do 27 marca 2013r.

Finał 15-19 kwietnia 2013r.

O dokładnym terminie i godzinie przeprowadzenia finału szkoły zostaną powiadomione odrębnym pismem.

 

VII. ZGŁASZANIE UCZNIÓW DO KONKURSU
KARTĘ ZGŁOSZENIA UCZESTNICTWA W KONKURSIE (w załączeniu) należy przesłać pocztą, faksem e-mailem lub pozostawić w sekretariacie szkoły

VIII. MIEJSCE PRZEPROWADZENIA FINAŁU KONKURSU

Szkoła Podstawowa Nr 17 w Zabrzu, ul. Korczoka 98, tel./fax 32 2712661, e-mail sp17zabrze@wp.pl

 

IX. SPOSÓB I TERMIN OGŁOSZENIA WYNIKÓW
Wyniki konkursu z poszczególnych etapów będą podane do wiadomości uczestników poprzez bieżące zamieszczanie ich na stronie internetowej SP 17 w Zabrzu.

X. NAGRODY

Laureaci konkursu otrzymają dyplomy oraz nagrody rzeczowe.

 

XI. UWAGI KOŃCOWE

1. Wyniki konkursu zatwierdzone przez Komisję Konkursową są ostateczne.

2. Autorzy prac wyrażają zgodę na wykorzystanie prezentacji do celów edukacyjnych  przez organizatorów konkursu. Nadesłane prace stają się własnością organizatorów konkursu.

3. Wszelkich informacji dotyczących konkursu można uzyskać pod numerami telefonu lub za pomocą poczty elektronicznej:

 

XII. ZAŁĄCZNIKI
Załącznik Nr 1 - KARTA ZGŁOSZENIA UCZESTNICTWA W FINALE KONKURSU WRAZ Z PRACAMI