Jadłospis

Anonimowa skrzynka na sygnały

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1764367
  • Do końca roku: 236 dni
  • Do wakacji: 43 dni

Zasady pracy zdalnej

Nauczyciele:
1. koniecznie ograniczmy czas spędzany przed ekranem (dla dziecka 6-12 lat maks. to 2 godziny, powyżej 12 lat 2 godziny + w ramach rozsądku),
2. podczas pracy z komputerem czy smartfonem rozdzielmy czas na pracę i na rozrywkę,
3. czas dnia musi być podzielony na odpoczynek, naukę, rozmowę z rodzicami, gry zabawy, wspólne gotowanie itp.
4. rodzice nie mogą być nauczycielami (polegną jako rodzice i nauczyciele), mają być wspomagaczami dziecka zarówno w nauce jak i w radzeniu sobie w nowej sytuacji,
5. obecny czas warto poświęcić na relacje, a nie na budowanie napięć o nieodrobione lekcje - tym bardziej, że część rodziców pracuje, dajmy poznać się dzieciom z trochę innej strony, wtedy chętnej zainteresują się tym, czego chcemy je nauczyć,
6. zaproponujmy sami coś, co zainteresuje dzieci np. zapraszam do obejrzenia filmu i kto jest chętny zapraszam na spotkanie na np. zoom, porozmawiaj z rodzicami, dziadkami jak czują się w obecnej sytuacji, pooglądajcie wspólnie stare zdjęcia, poznaj historie swojej rodziny...
7. z badań profesora J. Hattiego (zachęcam do zapoznania się) wynika, że największy wpływ na uczenie się ucznia ma: jego samoocena, ocenianie kształtujące i informacja zwrotna - w efekcie buduje to motywację wewnętrzną, która leży u podłoża samodzielnej pracy – pamiętajmy, aby dziecku odpisać, jeżeli wykona zadanie i pochwalić je, chociażby za zaangażowanie,
8. zainteresujmy się edukacją domową, zasady pracy itp.

Rodzice:


1. podczas pracy z komputerem czy smartfonem rozdzielmy czas na pracę i na rozrywkę,
2. czas dnia musi być podzielony na odpoczynek, naukę, rozmowę z rodzicami, gry zabawy, wspólne gotowanie, spacer itp.
3. z badań profesora J. Hattiego (zachęcam do zapoznania się) wynika, że największy wpływ na uczenie się ucznia ma: jego samoocena, ocenianie kształtujące i informacja zwrotna - w efekcie buduje to motywację wewnętrzną, która leży u podłoża samodzielnej pracy, chwalmy nasze dziecko za inicjatywy które podejmuje,
4. rozmawiajmy z dziećmi o obecnej sytuacji, znajdźmy czas, żeby zaciekawić się dzieckiem np. kiedy nie chce robić lekcji, zapytaj dlaczego, może materiału zbyt dużo, może nie jest to dla dziecka interesujące, może niech zdecyduje w jakiej kolejności i jakim sposobem chce poradzić sobie z tym wyzwaniem,
5. potraktujmy tę sytuację nie jako trudności, ale jako wyzwanie tzw. challange, zaufajmy dziecku, że poradzi sobie.

Dziecko:

1. podczas pracy z komputerem czy smartfonem rozdzielmy czas na pracę i na rozrywkę,
2. czas dnia musi być podzielony na odpoczynek, naukę, rozmowę z rodzicami, gry zabawy, wspólne gotowanie, spacer (jak będzie można) itp.,
3. Pomyśl, na co nie masz zazwyczaj czasu, co cię interesuje, czym możesz zająć się, jakie pasje rozwinąć - wykorzystaj ten czas na poznanie siebie,
4. poszukaj własnych rozwiązań, sam zaplanuj swój czas, bądź strażnikiem swoich ustaleń, pokaż, że w tej sytuacji można ci zaufać i nie trzeba na każdym kroku pilnować (rodzic nie jest twoim strażnikiem),

 

Opracowała: mgr Agnieszka Kujawa–Holiczko – pedagog szkolny